اول: فایده ی تحقیق برای پاسخگویان کاملا روشن شود.
دوم: پرسشها و گویه ها به شکل جذاب و جالبی طراحی شوند که تمایل پاسخگو به پاسخ برانگیزد.
سوم: گویه ها حاوی مطالبی باشند که پاسخگو از ابراز نظر نهراسد.
هرچند در این تحقیق سعی شد که این شرایط لحاظ شود اما مواردی وجود داشت که بعضا کار تحقیق را با مشکلاتی مواجه می کرد:
۱- عدم وقوف به ارزش و اهمیت تحقیقات
۲- کم توجهی وسرسری جواب دادن بعضی از پاسخگویان
۳- وجود ترس و اضطراب در برخی از پاسخگویان
- ابعاد هزینه ای پژوهش که با مساعدت خانواده برطرف گردید
بعضی از پاسخگویان به علل مختلفی همچون پایین بودن حس اعتماد اجتمادی و عمومی در جامعه و وقوف حوادث اجتماعی– سیاسی یکی دو سال اخیر در کشور، با نوعی محافظه کاری به سئوالات پرسش نامه پاسخ می دادند و در دادن پاسخ، دچار نوعی ترس و دلهره ی عاقبت پاسخگویی صحیح به برخی از سئولات می شدند.
- عدم دسترسی به منابع معتبر که با مراجعه به کتابخانه، سایتهای معتبر و پایان نامه های دانشجوئی، مجلات و نشریات مبنانی نظری تنظیم گردید.
- وقت و زمان پژوهش و توام بودن زمان انجام پروژه با برنامه های درسی که با برنامه ریزی این مشکل برطرف گردید.
- نبود روحیه پژوهش در سازمان آموزش و پرورش و ایجاد مشکل کردن برای اجرای پرسشنامه های استاندارد که باعث شد بعضی از سؤالات را حذف کنیم.
- عدم پاسخگویی بعضی از نمونه ها به پرسشنامه که با توضیح محفوظ ماندن اطلاعات شخصی بخصوص دریافتی افراد مشکل رفع شد.
- وقت گیر بودن تکمیل و توزیع پرسشنامه ها و همچنین جمع آوری آنها یکی دیگر از محدودیت های این تحقیق می باشد.
- در اختیار نداشتن منابع علمی از جمله کتابهای دانشگاهی مرتبط با موضوع .
- مشکلات هزینه ای برای انجام کارهای پایان نامه در مراحل مختلف از پرسشگری تا صحافی.
- مسائل فرهنگی و عدم آشنایی نمونه ها با امر پژوهش که انجام پرسشگری را با مشکلات خاصی مواجه می نمود.
فهرست منابع ومأخذ
۱-آرون، ریمون(۱۳۷۷)، مراحل اساسی اندیشه در جامعه شناختی. (باقرپرهام). تهران: نشر علمی و فرهنگی(چاپ چهارم).
۲-ارمکی، آزاد، غفورنیا، نفیسه(۱۳۸۰)،برابری جنسیتی در حوزه سیاسی،فصلنامه مرکز مطالعات زنان(پژوهش زنان)،زمستان،دوره ۱،شماره ۲ص ۳۴٫
۳-ال بیکر، ترز(۱۳۷۷). (نحوه انجام تحقیقات اجتماعی)، ترجمه هوشنگ نائبی. تهران: انتشارات روش.
۴-بختیاری، عاطفه(۱۳۸۷). ارتباط عوامل انگیزشی- بهداشتی و تحلیل رفتگی شغلی کارشناسان تربیت بدنی مرد و زن. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده تربیت بدنی دانشکده تهران.
۵- بریجانیان، ماری(۱۳۷۱)، فرهنگ و اصطلاحات فلسفه و علوم اجتماعی. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
۶-بشیریه، حسین(۱۳۷۸)، جامعه شناسی سیاسی. تهران: نشر نی(چاپ پنجم).
۷-پال، هرسی و کنت بلانچارد(۱۳۷۷)، مدیریت رفتار سازمانی، مترجم: علی علاقبند،تهران: انتشارات امیرکبیر.
۸–پورسلطانی، ح، میرزایی، و زارعیان، ح(۱۳۹۰)، ارتباط بین ادراک عدالت با رضایت شغلی در کارکنان پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری. پژوهشهای مدیرت ورزشی و علوم حرکتی، سال اول، شماره۱٫ص.
۹- توفیقیان فر، علی حسن (۱۳۹۰)،”بررسی بیگانگی اجتماعی جوانان و عوامل مرتبط با آن"(مطالعه موردی شهر یاسوج). پایان نامه، استاد راهنما، دکترسید احمد حسینی حاجی بکنده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
-توسلی، غلامعباس(۱۳۸۲)، مشارکت اجتماعی در شرایط انومیک[رابطه آسیبها و انحرافات اجتماعی با مشارکت اجتماعی]. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
۹-تاسیگ، مارک، جانت میلکو، سری سوبدی، (۱۳۸۶)، جامعه شناسی بیماری های روانی، ترجمه عبداللهی، تهران: سمت.
۱۶-جمال زاده، ناصر(۱۳۸۷)، عدالت سیاسی و اجتماعی در سه رهیافت، فقهی، فلسفی و جامعه شناسی، دانش سیاسی، شماره دوم، پاییز-زمستان، سال چهارم صص ۳۵-۶٫
۱۷-حبیب زاده، افشین(۱۳۸۵-۱۳۸۴)بی تفاوتی سیاسی کارگران و تأثیر آن در کاهش مشارکت سیاسی آنان در جمهوری اسلامی ایران. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی، استاد: دکتر علی امینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
۱۸-حبیب پور، کرم وصفری شالی، رضا(۱۳۸۸)، راهنمای جامع کاربردspss در تحقیقات پیمایش، تهران: لویه متفکران.
۱۹ـ دواس، دی، ای(۱۳۷۶)، پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمه هوشنگ نائبی، تهران: نشرنی.
۲۰ـ دال، رابرت(۱۳۶۴)تجزیه تحلیل جدید سیاست.ترجمهُ حسین ظفریان، تهران:
۲۱-دانایی فرد، حسین، حسن زاده، علیرضا، سالاریه نورا(۱۳۸۹)، طراحی سنجهُ اندازه گیری بی تفاوتی سازمان پژوهش ترکیبی؛ اندیشه مدیرت راهبردی، سال چهارم، شماره دوم، پاییز-زمستان، صص ۷۹-۹۹٫
۲۲- دهقان، عمرانی فر، حسینی و فتحی(۱۳۹۱)، “عنوان بررسی ربطه بین رعایت عدالت سازمانی و رضایت شغلی کارکنان(مورد مطالعه یک سازمان نظامی)"، فصلنامه علمی – پژوهشی مدیریت نظامی، شماره ۴۶، ص ۶۵-۱۰۲٫
۲۳ـ روشبلاو، آن ماری وادیل بوروینو(۱۳۸۱)روان شناسی اجتماعی(مقدمه ای بر نظریه ها،آئین ها در روان شناسی اجتماعی). (سید محمد دادگر). تهران: مروارید(چاپ دوم).
۲۴ـ رابرت گر، تد(۱۳۷۸)؛ چرا انسانها شورش می کنند؛ ترجمه علی مرشدی راد، پژوهشکده مطالعات راهبردی.
۲۵ـ رابرتسون، یان: درآمدی بر جامعه شناسی(ترجمه حسین بهران). مشهد: انتشارات استان قدس.
۲۶-روشه، گی(۱۳۷۵) تغییرات اجتماعی، ترجمه وثوقی، تهران: نشرنی.
۲۷ـ رفیع پور، فرامرز(۱۳۸۰)، توسعه و تضاد. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی(چاپ چهارم).
۲۸ـ راش، مایکل(۱۳۸۱)، جامعه و سیاست (مقدمه بر جامعه شناسی سیاست). (منوچهر صبوری). تهران: سمت.
۲۹ـ رفیع پور،فرامرز(۱۳۶۰)،کندوکاوها و پنداشت ها: مقدمه ای بر روش های شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی، تهران : شرکت سهامی انتشار،چاپ یازدهم.
۳۰ـ رئیس دانا، فریبرز ( ۱۳۸۱) دمکراسی در برابر بی عدالتی، تهران، نشر علم.
۳۱ـ رضاییان،علی(۱۳۸۴)،انتظارات عدالت و عدالت سازمان،تهران:سمت.
۳۲ـ ریتزر، جورج(۱۳۷۴)، نظریه های جامعه شناسی در دوران معاصر. (محسن ثلاثی). تهران: انتشارات علمی.
۳۳ـ ساروخانی، باقر(۱۳۷۰)، درآمدی بر دایرِهالمعارف علوم اجتماعی(جلد اول). تهران: کیهان.
دانلود پروژه های پژوهشی در رابطه با بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر بی رمقی معلمان متوسطه شهر ...